Gyldendal Logo

Chat med oss!

Som bruker av Skolestudio er aldri hjelpen langt unna hvis du skulle trenge det. Vårt kundesenter tar imot dine spørsmål, enten det er stort eller smått, og samtidig bidrar du til videreutviklingen av våre læremidler.

Hvis du bruker Skolestudio fra Gyldendal i undervisningen din, har du kanskje lagt merke til knappen der det står «Hjelp» nederst i høyre hjørne.

Hvis du klikker på den, har du en direkte linje inn til Gyldendals kundesenter. En av dem som sitter klare for hjelpe deg er Lerke. Hun er ingen chat-bot, men et ekte menneske med masse kunnskap om Gyldendals læremidler.

Hvis du står i klasserommet og strever med noe, enten det er teknisk eller noe med innholdet, kan vi veldig raskt finne ut av det sammen med deg.

Lerke Sofie Bruun
Kundekonsulent

Hjelp på direkten

– Det som er fint med chat-en i Skolestudio er at vi kan hjelpe dem som trenger det umiddelbart. Hvis du står i klasserommet og strever med noe, enten det er teknisk eller noe med innholdet, kan vi veldig raskt finne ut av det sammen med deg.

Chat-en er åpen fra 8.30 til 15.00. Har du spørsmål utenfor åpningstiden kan du fortsatt bruke den, men da får du svar på epost.

– Fordelen med å henvende seg på chat er at vi automatisk får se en del informasjon om for eksempel hvilken side du står fast på, hvilken nettleser du bruker og om du er på pc eller tablet, sier Lerke. – Men det er helt greit å kontakte oss på både epost og telefon også, altså.

Bidrar til forbedring

Hvis du spør om noe som Lerke eller de andre på kundesenteret ikke selv kan svare på, går spørsmålet direkte videre til andre i Gyldendal.

– I forrige uke oppdaget en lærer at det var en feil i en PDF som lå i Skolestudio. Hun meldte fra og fikk den riktige sendt på epost i løpet av få minutter. Samtidig ble feilen rettet, sier Lerke.

Spørsmål og tilbakemeldinger som kommer inn til kundesenteret er verdifulle for dem som utvikler og lager læremidlene i Gyldendal. Funksjoner som «Magneten» og muligheten til å gi tilbakemelding til eleven har kommet som et direkte resultat av support-henvendelser og tilbakemeldinger fra brukere.

– Skolestudio blir til i samarbeid med brukerne, sier Erik Bakken, produktsjef i Gyldendal. – Er det innhold mange savner, er det en feil vi ikke har sett eller noe vi ikke har tenkt på? Da får vi raskt høre det fra brukerne, og det er gull verdt! 

Kundesenterets tips til deg som lurer på noe:

  1. Ikke vær redd for å spørre oss om hjelp! Vi sitter klare.
  2. Noen ganger har andre lurt på det samme som deg. Da kan du kanskje finne svaret i «Ofte stilte spørsmål». Lenken dit finner du på «Hjelp»-knappen
  3. Hvis du har spørsmål om en konkret side, sørg for å bli på den siden når du sender chat-henvendelsen. Da kan vi se hvor du står, og vi slipper å bruke tid på å lete fram riktig side.
  4. Har du problemer med Feide eller tildeling av lisenser? Vi hjelper deg gjerne, men ofte må den som har ansvar for dette på skolen din involveres.
Gyldendal Logo

Kundeservice
Telefon: 22 03 42 01
E-post: support@gyldendal.no

Gyldendal Undervisning
Organisasjonsnummer: 946 163 899